La concluzia asta ajungi dacă analizezi CV-urile și declarațiile de avere ale majorității politicienilor momentului. De la bază până la vârful piramidei puterii. Situația se repetă în ministere, în agenții, în companii controlate stat. Șefi numiți politic cu studii care se spulberă la o analiză serioasă. Toți cu salarii și bașca pensii-indemnizații scandaloase. Au parte toți chiar dacă nu au carte. Tocmai de asta fug de evaluări ca necuratul de tămâie.
Luni a început școala și care credeți că sunt marile schimbări pritocite de expertul și echipa sa chitită la protejat doctori în „nimic”. Nu se mai fac evaluări constante, nu se mai dau teze. Semestrele sunt dizolvate pe principiul: pauzele mari și dese cheia marilor „succesuri”. Elevul nu mai este stresat emoțional cu note. Are și o săptămână verde, ne anunță cu mândrie Președintele. Și doar la sfârșitul anului o să afle care este calitatea competențelor dobândite în tot anul. Așa cum nu le place politicienilor să fie stresați emoțional de concursuri și evaluări de competențe, nu le place nici elevilor. OMULUI, în general, nu-i plac constrângerile. Dar fără constrângeri nu evoluează nici el, nici societatea. Probabil că la anumite discipline noi în programă poți să bați câmpii cu grație și să împuști o notă bună dacă știi ce îi place să audă celui de la catedră. Am făcut-o și eu în facultate, la economie politică și filozofie marxistă. Dar la științele exacte nu merge gargara. La Matematică, Fizică sau Chimie fiecare noțiune este o cărămidă în structura de rezistență a înțelegerii. Ai ratat-o? Ghinion. La sfârșitul anului se prăbușește coșmelia. Și ca să o iei de la capăt este aproape imposibil. Rămâi să înghiți ca fraierul creșterile de salarii din praful de pe toba de bătut apa-n piuă a politicienilor cu studii la filiala de partid.
A început școala unde copiii noștri ar trebui să învețe limba română pe care cei care ne conduc o maltratează în fiecare declarație. De ce s-o mai învețe dacă pot ajunge prim-miniștri fără s-o vorbească corect.
La școală ar mai trebui să învețe o limbă străină. Măcar engleza dincolo de ok și Love. Dar de ce să se obosească când pot ajunge directori in ministerul energiei unde, pe diurne grase pot sa tacă ca peștii la conferințe internaționale. Tot la scoală ar mai trebui să învețe geografie ca să nu ajungă la Craiova în loc de Cracovia. De ce să se streseze când pot ajunge prim miniștri care confundă Pristina cu Podgorița. Și puțină istorie ca să înțeleagă cum se declanșează războaiele, pentru cine și cine a câștigat din ele. Dar de ce să se omoare cu istoria dacă pot ajunge miniștri care nu știu că Norvegia este regat sau că Austria nu este în NATO. Ca să învețe aceste lucruri trebuie sa aibă manuale scrise de specialiști cu experiență în pedagogia copilului și competențele necesare ca să creeze conținuturi utile emancipării elevilor .
Școala nu mai este o plăcere.
Populația școlară este în scădere și continuăm să învățăm în schimburi. Pentru că nu s-a investit în construcția de școli. Reformele s-au redus la încărcarea ghiozdanelor ce cocoșează elevii și la îngroșarea portofelelor acelora ce vând materiale suplimentare. Nici un bizon mioritic nu s-a gândit la stresul emoțional al elevilor. Ce se alege de o zi de învățare când copilul stă 6-8 ore ca să învețe lucruri care nu-l interesează nici măcar pe profesorul care le predă. Care în multe cazuri nu e titular și aleargă între școli să-și completeze norma. Când nu este interes de ambele părți disciplina se erodează Educația s-a erodat constant în ultimii 20 de ani. Pe măsura zecilor de miniștri vânturați de partide la cârma educației.
Câmpeanu ne informează precis că manualele sunt în școli în proporție de 98%. Fără zecimale. Poți să le verifici? Nu. Ce folos că nu-l cred. Așa cum nu cred în bazaconiile din proiectul România Educată. Care o să pună cruce educației și o să lase România needucată.