De ce democrațiile sunt în criză?

Trebuie să acceptăm, dacă suntem realiști, că traversăm o criză acută a școlii, a familiei, a pieței forței de muncă ,a ruralului și a micilor aglomerări urbane. Peste tot in Europa și dincolo de Atlantic. Am suspiciuni rezonabile că este o pandemie a lipsei de valori care a început in Occident prin anii 70.Ca o boală de prea mult bine după infuzia de capital prin planul Marshall. După căderea Cortinei de Fier , boala s-a răspândit cu repeziciune spre est transformând-se in pandemie. Acum plătim ca să salvăm  această democrație bolnavă printr-un război cu sfârșit incert si costuri insuportabile.

După 1990 România a trecut prin schimbări profunde de natură mentală  și sociologică. Primii 10 ani au fost de tranziție necontrolată. De la o educație omogenă la nivel național, cu un trunchi comun bazat pe științe și cultură generală solidă și profundă ,cu sisteme de evaluare draconice, bazat pe manuale unice, s-a trecut la educația pentru o societate “deschisă”. Înainte exista o morală  comună bazată pe evoluția instinctelor de supraviețuire individuală in societatea românească a opresivilor și frustranților ani 80.Brusc aceasta morală s-a prăbușit. În vidul creat au apărut noi “valori” Dintre care, acum după 33 de ani de o a doua revoluție, vedem că nu toate sunt benefice pentru societate. Drepturile omului ,fără nici o forma de responsabilitate, in numele libertății, au creat o clasă socială  cu puternică reprezentare in structurile de putere la nivel național și european. Care are un singur obiectiv : generalizarea relativismului. Pentru acești indivizi nu mai există adevăr obiectiv. Suntem mânați de ei  spre contestarea tuturor valorilor in care am fost educați, Trebuie să fim toleranți și să acceptăm dreptul fiecăruia  de a decide cum vrea să trăiască. Indiferent de costurile finanțate de statul social din taxe tot mai mari și indiferent de gradul de educație al  aceluia care  exploatează egoist drepturile sale in detrimentul drepturilor altora. Dreptul la revoltă împotriva oricăror norme de coabitare responsabilă între indivizi in societate devine noua morală. Nu mai avem voie să vorbim despre diferențe. Deranjează emoțional „omul liber”. Nu mai avem voie să clasificăm oamenii funcție de competente. Îi discriminam. Orice afirmație, orice diplomă, orice decide sau spune un om ,educat sau nu este un bun al societății moderne. Au fost inventate autorități care să condamne orice astfel de forme de „discriminări” pentru a edifica lumea non-diferenței. Învățarea înseamnă trudă își efort. Celor care nu vor să învețe și fentează evaluările și concursurile, trebuie să le respectăm decizia in numele toleranței absolute. Dar ne trezim peste ani cu ei in politică , in ministere ,consilii de administrație, comisii și comitete internaționale. Și needucați și inculți cum sunt ,dar liberi și cu drepturi, inventează legi ,directive după cum îi duce mintea odihnită . Reinventează istoria si anatomia  pe care nu au învățat-o. Am ajuns in aste vremuri sa fim conduși de „elite” care ascultă ce spune Greta Thunberg, cea care nu se omoară cu școala, dar se ocupă de salvarea planetei. De încălzire nu de prostie. Urmează să înghețăm flămânzi in case, dar toleranți  la schimbarea sexului democrației. Fără drept de veto , că așa hotărăsc mai marii Europei unite. Asta-i democrație sănătoasă ?