Săptămâna trecută in timp ce eram bombardați cu creșterea ROBOR-ului, reactivarea pandemiei, escaladarea conflictelor militare, aeroporturi in haos si imagini dezolante ale efectelor secetei ,ni s-a livrat spre dezbatere publică, la temperaturi înalte, Proiectul de Lege al Educației. De fapt doua proiecte ,mulțimi disjuncte de pagini compilate caragialesc din multitudinea de acte normative emanate de cei 24 de miniștrii perindați pe la șefia educației românești in cei 33 de ani de la marea resetare. Lipsa de perspectivă unitară asupra educației este compensată de faptul că aceste proiecte sunt garantate de proiectul prezidențial , Romania Educată.
Va mai amintiți cum in anii de tristă amintire ,orice carte sau articol, chiar daca era vorba de combaterea lăcustelor, începea cu referire la documentele ultimului Congres al PCR , păstorit de Marele Conducător. Nu există alternative de investigat in afara de Romania Educată, care rezolvă tot. Ne sugerează ministrul Câmpeanu, privind cu jind la Cotroceniul mentorului sau, evident nu la scaunul pe care acesta îl ocupa vremelnic.Din proiectul de Lege a Învățământului preuniversitar, după o enumerare de valori spectaculoase precum excelentă, echitate, profesionalism, diversitate, transparență si stare de bine, sunt înșiruite o serie de principii dintre care unele, precum cel al descentralizării decizionale intră in contradicție cu strategiile care apar ulterior la fiecare dintre articolele care centralizează decizia la nivelul Ministerului si a viitoarelor autorități, comisii si comitete, ce urmează sa fie înființate după desființarea actualelor entități. Vorba aia sa „Sa se revizuiască ,primesc! Dar sa nu se schimbe nimica”. Pentru că știm că orice reformă costă, l-am întrebat pe un lider liberal cu ce bani o sa se finanțeze reforma educației, când cei 6% pentru educație din buget au fost doar in declarații electorale până acum. Replica m-a lăsat fără cuvinte. Vor fi 15%, alocați din creșterea economică. Trebuie sa facem ceva pentru viitorul României cu banii din creșterea spectaculoasa a economiei. Mi-am amintit cum in 2008 înainte de alegeri, Tăriceanu a crescut din pix salariile profesorilor cu 50% și au rămas acolo pana acum. Acum proiectul prevede creșteri fantasmagorice de salarii, angajări de personal de sprijin care există pe hârtie si astăzi dar nu există bani pentru finanțarea cheltuielilor, pregătire practică la nivelul tehnologiilor secolului 21, laboratoare dotate corespunzător pentru care vor veni bani din economia care duduie după umflarea facturilor la energie.Ca sa fie pregătiți elevii pentru integrarea in societate vor fi introduse in trunchiul comun noi discipline, precum „Educație pentru viață” care va include educație pentru mediu, educație financiara, educație juridica, educație antreprenorială, gândire critică, educație DE GEN(!) si cate-n luna si in stele ,ca să dea cu plus politic corect. Cine o să predea , se stabilește prin ordin de ministru ,cum prevede proiectul ,ori de cate ori se deschide cutia Pandorei. Cum săptămâna de scoală are 30-32 de ore si matematica, fizica, chimia, biologia, geografia ,istoria nu mai au loc prea mult de atâta pregătire pentru viată politic corectă, bacalaureatul se reformează După ce s-au eliminat tezele se elimină examenul scris la matematică si limba română. Si se înlocuiește cu un carcalete .Nu avem nevoie de gândire critică măsurabilă. Avem nevoie de evaluări cețoase de tip „independent” așa cum se practică la evaluările de competențe într-o limba străină la admiterea la doctorat. Și uite așa Romania Educată ,va fi peste zeci de ani, o tară plina de independenți