La propriu. Să interacționeze cu elevii. Să formeze caractere. Să facă orientare școlară si profesionala. Nu doar sa informeze, acolo unde exista internet si nu sunt pene de curent. In rest nu se face nimic. Dar se plătește acest nimic. Nu mă acuzați cu contraexemple. Sunt o minoritate. Trăim in secolul in care majoritatea determina politic corect sensul tuturor proceselor
La o prima evaluare nu este justificata nici o închidere a școlilor in zonele verzi. Avem 6 județe verzi, Covasna, Harghita, Neamț, Suceava, Gorj si Olt. De ce nu încep școlile in aceste zone? Unde la sate educația on line se face precum PTAP-ul(pregătirea pentru apărarea patriei) in anii de trista amintire. Ei se făceau ca ne învață si își încasau leafa, noi ne făceam ca chiulim. Să întrebăm sindicatele de ce nu vor sa intre profesorii la clasa, acolo unde nu exista risc de infectare. Profesorii care dau meditații la disciplinele de evaluare națională au motive serioase. Nu neapărat morale. Ne ascundem după degete. Uitând ca interesul copiilor este profund afectat. Chiar nu va pasa dragi foști colegi ? De ce s-a eliminat ponderea matematicii la examenul de definitivat când viitorul celor care astăzi sunt elevi depinde de deprinderea unor abilitați de supraviețuire cu ajutorul managementului cifrelor. Câți înțeleg procentele, regula de trei simpla, graficele funcțiilor care modelează pandemia ,inflația , șomajul sau costul gazului sau curentului electric. Daca profesorilor nu li se mai cer astfel de competente ce sa așteptăm de la absolvenții de școală noua? Sa se informeze online de la tot felul de magicieni care le promit dreptate in timp ce ii buzunăresc cu legea in mana.
Romania educata on line este un eșec care ne va costa usturător la buzunar. Pentru ca va adânci prăpastia intre bogați si săraci, intre urban si rural, intre zonele defavorizate si centrele economice.
Daca geografia, istoria, muzica, desenul, limba romana, științele sociale si chiar limbile străine le poți preda cu sincope, matematica, fizica, chimia, informatica si biologia sunt formulate in curriculum precum structura de rezistenta a unei case. Cea mai vitregita de pandemie este geometria. Elevii din gimnaziu au pierdut esența. Romania are încă un segment profesional de exceptie.IT-știi. Generațiile care vin nu au cum sa mai performeze la același nivel in condițiile unui hiatus de 12 luni. Lipsește o za din șirag. Așa ca șiragul nu mai are valoare. O sa se vadă la examenele de evaluare națională si la următoarele bacalaureate. In învățarea științelor exacte nu poți sa construiești cunoașterea decât vorba unui politician legitimat cu multe voturi :pas cu pas. Un pas lipsa si totul se duce de râpa. Mă mira ca nu zice nimic.
Sunt stupefiata cat de multa iresponsabilitate exista la nivelul decidenților in economie si finanțe privind pierderile pe care acest gol in educație generat de închiderea școlilor il va aduce in bugetele naționale peste câțiva ani. Pentru ca adulții formați in școala online vor deveni dependenți de ajutoare sociale. Pe buna dreptate. Dacă statul a greșit ,statul are obligația sa plătească oalele sparte. Doar ca statul nu produce bani. Banii provin din taxele plătite de cei care încă mai au un loc de munca sau o companie. Și ca sa ne lămurim ce se poate întâmpla daca oamenii nu știu o bruma de matematica, vă dau doua exemple.
Am fost inundați cu glume pe seama cutiilor de pizza in care s-au trimis vaccinurile. După ce am cercetat am înțeles ca era o soluție legata de paralelipipedul dreptunghic. Vaccinurile au venit in doze care aveau înălțimea de 4 cm ,196 in cutii paralelipipedice de 20 si ceva pe 20 si ceva de cm, pe cinci nivele într-o cutie frigorifica paralelipipedica .Sa le împarți si sa le transporți in aceleași dimensiuni geometrice la sfârșit de decembrie într-o tara in care toata lumea era la chef cu porcul sacrificat de Ignat ,iți trebuie creativitate. Cine a făcut-o merita aplauze pentru inventivitate. La asta folosește geometria învățată intra-a opta. Așa ca nu mai râdeți de cutiile in care au fost trimise vaccinurile. Căutați omul genial care a găsit soluția.
Zice guru Voiculescu, cu multa știința de carte, ca vaccinează 1,3 milioane de romani. Adică in următoarele 3+4+4=11 săptămâni. Respectând condiția de rapel asta înseamnă 2,5 milioane de vaccinuri scăzând minusculele cifre de pana astăzi cu rapelul aferent. Rezulta 2500000/11= 227272 doza pe săptămâna. De unde le scoate domnul ministru? Sau se bazează pe faptul ca matematica nu este punctul forte al votanților săi?
Mai am un exemplu apropos de lipsa competentelor in fizica si chimie ale purtătorilor de vorbe ,care permit unor combinatori intra-ale banilor sa pună sub semnul întrebării achizițiile de armament ale României. Maine pe blogul meu. Încă calculez.Ca am învățat la școala adevărată sa gândesc critic. Asta înseamnă libertatea. Sa înceapă urgent școala după modelul francez. Dacă se poate fără inspectori, conțopiști si plimbătorii numiți politic si fără refugiați din lumea reala in care au dat chix. Profesorii pe care ii respect exista in Romania. Sa ii valorizam cu respect.